Ana içeriğe atla

Kayıtlar

PROJE TANITIM VİDEOMUZ https://youtu.be/XcKO-KKxjp0
En son yayınlar

PROJE ORTAK ''FİNAL'' ÜRÜNÜMÜZ HİKAYE KİTABIMIZ

https://www.storyjumper.com/book/read/82501085 ''Ver Elini Engelleri Birlikte Aşalım'' Projemizin Ortak ''FİNAL'' Ürünü

VELİ ANKETİ DEĞERLENDİRME

VER ELİNİ ENGELLERİ BİRLİKTE AŞALIM PROJESİ VELİ ÖNANKET-SON ANKET DEĞERLENDİRMESİ: Projemiz kapsamında velilerimize yönelik yapılan anket sonuçlarına göre ; Velilerimizin % 10,34 ‘ünün ailesinde dezavantajlı bireylerin olduğu görülmektedir. Velilerimiz dezavantajlı bireylere yönelik duyarlı davranmaktadır.Farklılıklara karşı saygılıdır. Dezavantajlı bireylerin yeterli mesleki eğitim almaları koşuluyla çalışma hayatında yer alabileceklerini belirtmişlerdir. Velilerimiz çeşitli dezavantajı bulunan bireylerle iletişim kurabilmek için eğitim alabileceklerini dile belirtmişlerdir. Velilerimizn %93,33’ü dezavantajlı bireylerin en büyük engelinin insanların önyargıları olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca proje boyunca öğrencilerle birlikte etkinliklere katılımları çocuklarına verdikleri desteği göstermektedir.

ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME

VER ELİNİ ENGELLERİ BİRLİKTE AŞALIM PROJESİ ÖĞRENCİ ÖN ANKET-SON ANKET DEĞERLENDİRME Projemizde   öğrencilere yönelik yaptığımız anketlere göre; Anket uygulanan öğrencilerin % 15,79 ‘unun ailesinde dezavantajlı birey olduğu tespit edilmiştir. %31,58’inin sınıfında dezavantajlıi birey vardır. Projenin başında öğrencilerin %5,26’sı dezavantajlı bireylerle arkadaşlık kurmak istemezken proje sonunda bu fikirlerinin olumlu yönde değiştiği farkedilmiştir. Genel olarak öğrencilerin tamamı çevrelerinde gördükleri dezavantajlı bireylere yardım edebileceklerini söylemiş duyarlılıklarını belirtmişlerdir. Öğrenciler projenin sonunda öğrencilerin yaptıkları çalışmalardan zevk aldıkları görülmüştür. Öğrencilerin dezavantajlı bireylere karşı daha duyarlı olduğu sonucunu çıkarabiliriz. Öğrencilerin proje boyunca yaptıkları etkinlikler, kurum ziyaretleri,çeşitli seminer çalışmaları farklılıkların birarada yaşamak için engel teşkil etmediğini farketmişlerdir.

PROJE KAPANIŞ /PROJECT CLOSURE

PROJE KAPANIŞ Her öğretmenin kendi amaçları  vardı. Proje Kurucuları Engelli Öğretmenler olarak amacımız FARKINDALIK yaratmak ve yaygınlaştırmaktı. Engelli öğrencilerimizin karşılaştıkları sorunları arkadaşlarıyla ve aileleriyle paylaşmak, bu sorunların üstesinden gelmelerine, saygı duymalarına ve empati kurmalarına yardımcı olabilmek en önemli hedefimizdi. Öğrencilerimize farklı dünyaların kapılarını açtık ve ailemize bildiklerini ancak unuttuklarını hatırlattık. Çeşitli etkinliklerle Farkındalık yarattık,Seminerler ve Geziler düzenledik ve "VER ELİNİ  ENGELLERİ BİRLİKTE AŞALIM " dedik. Farklılıkların farkında olmak ve FARKINDALIK yaratmak için belirlediğimiz bu yolun SONUNA geldik. Umarım gönüllere girebilmiş, yüreklerdeki engelleri aşabilmişizdir. PROJECT CLOSURE Each teacher had his own goals. As the founders of the project, the teachers with disabilities, our aim was to create and spread AWARENESS. Our most important goal was to shar...

Afiş Oylamalarımız ve Sonuçları

Projemiz süresince her ayın teması olan engel durumuna ilişkin afiş çalışmalarımızla toplumda farkındalık oluşturmayı hedefledik. Her ay çalışmalarımız arasında oylama yaparak en çok oy olan 3 afişimizi belirledik. Son olarak Covid 19 salgını döneminde farkındalık oluşturmak amacıyla proje üyesi olmayan öğretmenleri de dahil ettiğimiz 'Evde Kal Türkiye, Evde Hayat Var' afiş yarışması düzenledik. Afiş Oylama Linklerimiz ve Sonuç Dökümanları: Ocak Ayı Disleksi Afiş Oylaması https://docs.google.com/forms/d/1iUxh2y_Ju22Tmv4Cd58yyYR-MeAFgBLyBf_B6UZzQfk/edit 1      Şubat Ayı ‘Oyuncağımı Kendim Yapıyorum, Engelli Kardeşimle Paylaşıyorum’ Afiş Oylaması   https://docs.google.com/forms/d/1rEre720milnKrthh4G1cubBB8iAljzIGEElsciaWUA/edit   Mart Ayı Down Sendromu Afiş Oylaması https://docs.google.com/forms/d/11Wd1a5UlsGF770BKKsuqRu8RK7QEbJOzwCQwh9vTOtw/edit Nisan Ayı Otizm Farkındalık Günü Afiş Oylaması https://docs.google.com/f...

Ocak Ayı 'Disleksi' Temalı Çalışmalarımız

          Ocak ayında  öğrencilerimizde, velilerimizde  ve toplumda  disleksiye ilişkin  farkındalık oluşturmayı hedefledik.    Disleksiye ilişkin farkındalık oluşturmak adına pano, afiş ve veli semineri çalışmaları yaptık. 'Taare Zameen Par' adlı filmi velilerimizle birlikte izledik.  Kısaca disleksiden bahsedecek olursak;              Disleksi bir öğrenme bozukluğudur. Teşhisi ilkokul çağlarında konulur. Disleksili bir çocuk okuma ve yazmada zorluk yaşar. Genellikle aileler çocuğun tembellik ettiğini, dersleri ciddiye almadığını düşünse de bu doğru değildir. Bunun yanı sıra çocuğun ince kas becerileri zayıftır, konsantrasyon becerileri yaşıtları kadar gelişmemiştir. Çocuğun okuma ve yazmayı öğrenebilmesi için özel bir eğitime ihtiyacı vardır.   Pano Çalışmalarımız: Darıca Ortaokulu Anasınıfı-Aysun KIRCA: Zübeyde Hanım İlkokulu-Serap ERDEM KESKİN Sultan Abd...